Autoritatea teritoriala de ordine publică
Autoritatea teritorială de ordine publică are următoarele atribuţii:
- a) contribuie la elaborarea planului de activităţi şi la fixarea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă minimali, având ca scop protejarea intereselor comunităţii şi asigurarea climatului de siguranţă publică;
- b) sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie;
- c) face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie a sesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, potrivit prezentei legi;
- d) organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice;
- e) prezintă trimestrial informări în şedinţele Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliului judeţean, după caz, asupra nivelului de asigurare a securităţii şi siguranţei civice a comunităţii;
- f) elaborează anual un raport asupra eficienţei activităţii unităţilor de poliţie, care se dă publicităţii.(Legea nr. 218/2002)
Subprefectul judeţului şi şeful inspectoratului de poliţie judeţean sunt, conform legii, membri de drept ai ATOP; ceilalţi membri ATOP sunt desemnaţi cu respectarea procedurilor legale în vigoare.
24.02.2020. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informarea Direcției de Sănătate Publică Gorj privind măsurile necesare pentru prevenirea și combaterea infecțiilor cu noul coronavirus;
- Evaluarea activităților desfășurate de Inspectoratul de Poliție Județean Gorj în anul 2019 ;
- Planul strategic al Inspectoratului de Poliție Județean Gorj pentru anul 2020 ;
- Raport asupra eficienței serviciului polițienesc în anul 2019 ;
- Raport privind activitatea desfășurată de Poliția Locală a municipiului Tg Jiu ;
- Diverse.
23.01.2020. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Evaluarea activității Inspectoratului Județean de Jandarmi Gorj în anul 2019
- Adresa Instituției Prefectului Județul Gorj privind modificarea componenței nominale a ATOP Gorj, respectiv înlocuirea d-lui Arjoca Sorin Gabriel cu dl. Grigorescu Gheorghe
- Diverse
05.12.2019.
11.12.2019. Ședințe comisii ATOP
Ordinea de zi:
- Informare privind activitățile desfășurate de către lucrătorii I.P.J. Gorj pentru verificarea legalității desfășurării operațiunilor cu articole pirotehnice, de către persoanele fizice și juridice, în perioada sărbătorilor de iarnă
- Căsătoriile timpurii la minoritatea romă
- Diverse
28.11.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informare privind activitățile ce vor fi executate pentru asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, în contextul sărbătorilor de iarnă
- Diverse
30.10.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
24.09.2019.
27.09.2019. Ședințe comisii ATOP
Ordinea de zi:
- Informare privind evoluția pestei porcine africane în județul Gorj
- Informații și recomandări preventive privind delicvența juvenilă
- Diverse
29.08.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informările I.P.J. Gorj și I.J.J. Gorj privind activitățile ce vor fi executate pentru asigurarea protecției unităților școlare, a siguranței elevilor și a personalului didactic în județul Gorj, în anul școlar 2019 – 2020
- Diverse
02.07.2019.
19.07.2019. Ședințe comisii ATOP
Ordinea de zi:
- Analiza accidentelor rutiere grave produse pe raza județului Gorj, în primele 5 luni ale anului 2019
- Diverse
25.06.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informarea I.P.J. Gorj privind activitățile desfășurate în primele 5 luni ale anului 2019 pentru prevenirea și combaterea delictelor silvice
- Informarea I.J.J. Gorj privind activitățile desfășurate în primele 5 luni ale anului 2019 pentru prevenirea și combaterea delictelor silvice
- Diverse
15.05.2019. Participarea ATOP la exercițiul organizat de I.S.U. Gorj pentru antrenarea structurilor specializate de intervenție, în vederea gestionării situațiilor de urgență produse de inundații în bazinul inferior al Jiului
15.05.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Raport asupra eficienței serviciului polițienesc în trim.I , 2019
- Diverse
10.04.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informarea I.P.J. Gorj privind măsurile adoptate pentru asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, pe timpul sărbătorilor de Paști, 1 Mai și Ziua Tineretului;
- Informarea I.J.J. Gorj privind activitățile ce se vor desfășura pe timpul alegerilor europarlamentare;
- Diverse
21.03.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Numirea în ATOP a d-lui comisar șef de poliție Drăghiea Dumitru Decebal în locul d-lui Fețanu Daniel
- Adresa I.P.J. Gorj privind achiziționarea unor echipamente
- Informare privind măsurile adoptate de I.P.J. Gorj privind menținerea și asigurarea ordinii și siguranței publice, premergător și pe timpul desfășurării alegerilor pentru parlamentul european din data de 26 mai 2019
- Diverse
27.02.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Informarea I.P.J. Gorj privind campania „Spune stop violenței domestice”
- Adresa I.J.J. Gorj privind achiziționarea de echipamente
- Diverse
20.02.2019. Ședința comisiilor ATOP
Ordinea de zi:
- Informarea I.P.J. Gorj privind accidentele rutiere grave petrecute în luna ianuarie 2019
- Diverse
29.01.2019. Ședință ordinară a ATOP
Ordinea de zi:
- Includerea d-lui comisar de poliție Fețanu Daniel și dl. Băluță Ion Florin – director executiv Poliția locală Tg Jiu în cadrul ATOP
- Evaluarea activităților desfășurate de IPJ Gorj în anul 2018
- Raport asupra eficienței serviciului polițienesc în anul 2018
- Planul strategic al IPJ Gorj și modalitățile practice preconizate în anul 2019 pentru îndeplinirea indicatorilor de performanță minimali și resursele materiale necesare
- Analiza acțiunilor de asigurare și restabilire a ordinii publice desfășurate în anul 2018 de către Inspectoratului de jandarmi județean Gorj
12.12.2018. Ședință ordinbară a ATOP desfășurată la sediul Inspectoratului dee Jandarmi Județean Gorj
Subiecte discutate:
- Informarea I.J.J.Gorj privind măsurile preconizate pe perioada sărbătorilor de iarnă
22.11.2018. Ședință ordinară a ATOP
Subiecte abordate:
- Informare privind activitățile ce se vor executa pentru asigurarea climatului de ordine și siguranță publică, în sezonul rece și pe timpul sărbătorilor de iarnă 2018-2019
- Diverse
24.10.2018. Ședinta comisiilor ATOP
Subiecte discutate:
- Analiza evoluției fenomenului infracțional, a activităților desfășurate și rezultatele obținute în mediul rural în primele 9 luni ale anului 2018
- Diverse
Joi, 27.09.2018 – participare ATOP la exercițiul cu forțe și mijloace în teren, organizat de ISU Gorj în defileul Jiului – gara Meri
Luni, 17.09.2018, ședința Comisiei pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanță și drepturile omului.
Marți, 21.08.2018, la sediul Consiliului Județean Gorj s-a desfășurat ședința ordinară a ATOP Gorj.
A fost aprobat raportul privind evaluarea activității I.P.J. Gorj, în semestrul I al anului 2018.
04.07.2018. Ședinta comisiilor ATOP
Subiecte discutate:
- Informare privind infractiunile sesizate savarsite in incinta sau zona adiacenta unitatilor de invatamant preuniversitar in primele cinci luni ale anului 2018
- Diverse
15.06.2018. Ședinta comisiilor ATOP
Subiecte discutate:
- Informare privind activitățile desfășurate de IPJ Gorj cu ocazia ,,Săptămânii prevenirii criminalității” organizate în perioada 21-25.05.2018
- Soluționarea unor petiții
- Diverse
23.05.2018. Ședinta comisiilor ATOP
Subiecte discutate:
- Informare privind evolutia fenomenului infractional, activitatile desfasurate si rezultatele obtinute in mediul rural in primele patru luni ale anului 2018
- Rezolvarea unor petitii adresate ATOP Gorj de catre cetateni
- Problema educatiei grupurilor vulnerabile, abandonul scolar, educatiei juvenile, discriminarea in scoli
19.04.2018. Ședința comisiilor ATOP
28.03.2018 – participarea ATOP la exercițiul cu forțe și mijloace în teren cu tema „Producerea unui cutremur în județul Gorj urmat de avalanșe în zona montană Rânca”.
Joi, 15.02.2018, la sediul Consiliului Județean Gorj s-a desfășurat ședința ordinară ATOP.
A fost aprobat Raportul asupra eficienței serviciului polițienesc în anul 2017 și Planul strategic al Inspectoratului de Poliție Județean Gorj pentru anul 2018, documente ce urmează să fie prezentate în ședința Consiliului Județean din data de 16.02.2018.
Marți, 23.01.2018, la Colegiul Național ,,Spiru Haret” Tg Jiu s-a desfășurat întâlnirea Autorității Teritoriale de Ordine Publică Gorj cu reprezentanții Consiliului Județean al Elevilor Gorj și ale consiliilor școlare ale elevilor din unitățile liceale din județ.
Tema discuțiilor: Prevenirea delicvenței juvenile și a victimizării minorilor.
COMPONENŢA A.T.O.P. GORJ
1. Valentin Popa – consilier judetean – PRESEDINTE A.T.O.P.
2. Milosteanu Gheorghe – consilier judetean
3. Bucălăete Gheorghe – consilier judetean
4. Prunariu Mihai-Octavian – consilier judetean
5. Vasilescu Maria – consilier judetean
6. Borcan Marius – consilier judetean
7. Drăghiea Dumitru Decebal – Seful Inspectoratului de Politie al Judetului Gorj
8. Țambrea Eugen – Seful Inspectoratului de Jandarmi Judetean Gorj
9. Malacu Iorgu Augustin – Seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Gorj
10. Băluță Ion – Director executiv, Politia Locala Tg-Jiu
11. Grigorescu Gheorghe – Subprefect
12. Lăzăroiu Alin Constantin – reprezentantul Corpului National al Politistului
13. Călinoiu Ion – reprezentant al comunitatii
14. Lorincz Rozalia Doina – reprezentant al comunitatii
15. Pavel Nelu – reprezentant al comunitatii
SECRETARIAT EXECUTIV
Mareș Hermina Daniela – consilier superior
COMPONENȚA COMISIILOR DE LUCRU ALE A.T.O.P.
Comisia de coordonare, situații de urgență și pentru petiții:
1. Valentin Popa – consilier judetean – PRESEDINTE A.T.O.P.
2. Băluță Ion – Director executiv, Politia Locala Gorj
3. Călinoiu Ion – reprezentant al comunitatii
4. Drăghiea Dumitru Decebal – Seful Inspectoratului de Politie al Judetului Gorj
5. Malacu Iorgu Augustin – Seful Inspectoratului pentru Situatii de Urgență Gorj
Comisia de planificare, stabilire şi evaluare a indicatorilor de performanţă minimali:
1. Pavel Nelu – reprezentant al comunitatii
2. Borcan Marius – consilier judetean
3. Vasilescu Maria – consilier judetean
4. Grigorescu Gheorghe – Subprefect
5. Prunariu Mihai-Octavian – consilier judetean
Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanţă şi drepturile omului:
1. Milosteanu Gheorghe – consilier judetean
2. Bucălăete Gheorghe – consilier judetean
3. Lorincz Rozalia Doina – reprezentant al comunitatii
4. Lăzăroiu Alin Constantin – reprezentant Corpul National al Politistilor
5. Țambrea Eugen – Seful Inspectoratului de Jandarmi Judetean Gorj
Persoanele care au sesizări în legătură cu nereguli în activitatea poliţiei sau cu privire la tulburarea siguranţei şi securităţii publice, sunt invitaţi să se adresez A.T.O.P. cu sediul în Tg-Jiu, Piața Victoriei, nr. 2-4, etajul 2, registratură.
Telefon: 0253/214006
Fax: 0253/212023
Pagină web: www.cjgorj.ro