În perioada 15-18 noiembrie 2018 a avut loc, la ROMEXPO, cea de-a 40-a ediție a Târgului de Turism al României.
Județul Gorj a fost prezent, pentru a șaptea oară consecutiv, la cel mai mare eveniment de promovare turistică organizat în România. Parteneri în demersul de promovare a potențialului turistic al Gorjului la acest eveniment au fost Școala Populară de Artă Târgu Jiu, Muzeul Județean Gorj „Alexandru Ștefulescu“, Primăria Municipiului Târgu Jiu, Centrul Național de Informare și Promovare Turistică „Constantin Brâncuși“ Târgu Jiu, Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului „Acasă la Brâncuși“ și Colegiul Economic „Virgil Madgearu“ Târgu Jiu.
Primirea vizitatorilor la standul Județului Gorj a fost una tradițională, cu pâine și sare, gustări tradiționale românești.
Participarea Județului Gorj la Târgul de Turism al României, a avut ca obiectiv creşterea vizibilităţii judeţului Gorj, ca destinaţie turistică montană, culturală, monahală, de agrement şi de aventură, precum şi promovarea artei populare tradiţionale şi a elementelor de folclor specifice judeţului.
Ne-au vizitat standul și s-au bucurat de ospitalitatea gorjenească actorul Toma Cuzin – „Firicel” din „Las Fierbinți”, interpretul Tavi Colen, omul de radio Nono Semen – vocea de la ProFM și coregraful de dansuri folclorice Marin Barbu – „Nea Mărin”.
Arta populară din Gorj a fost promovată la Târgul de Turism de către artistul popular Daciana Ungureanu – arta olăritului și a decorării vaselor din lut.
În decursul celor patru zile de târg au fost distribuite materiale de promovare concepute în așa fel încât să ofere informațiile necesare cu privire la oportunitățile turistice pe care le oferă județul.
De asemenea, au fost purtate discuții premergătoare cu reprezentanți ai agențiilor de turism, ai autorităților locale și județene din diferite zone ale țării precum și cu organizatori de evenimente cultural-artistice, în vederea implementării unor parteneriate care, fie se vor materializa în pachete turistice având Gorjul ca destinație – în cazul agențiilor de turism, fie în organizarea de evenimente care să aducă un aport substanțial promovării județului.
Târgul de Turism al României este organizat și găzduit de Romexpo, bianual, primăvara și toamna, cu sprijinul Asociației Naționale a Agențiilor de Turism din România (ANAT), în calitate de partener strategic, al Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociației Naționale de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC), precum și al Camerelor de Comerț și Industrie din România.
Ajuns la cea de-a XL-a ediție, Târgul de Turism al României rămâne locul ideal de prezentare a celor mai interesante oferte și atracții turistice, atât din România, cât și din străinătate, incluzând: turismul cultural, rural sau de business, turismul de tratament, destinațiile exotice, croazierele si turismul de aventura. Din ofertele companiilor expozante nu lipsesc nici accesoriile și gadget-urile necesare în orice călătorie.