Sari la conținut

Comunicat de presă – Consiliul Județean Gorj continuă achiziția de echipamente și materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale

Consiliul Județean Gorj continuă eforturile de îmbunătățire a serviciilor medicale oferite în cadrul Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu, prin achiziția de echipamente moderne și materiale necesare prestării unui act medical la standarde europene.

Astfel, Județul Gorj are în implementare proiectul „Dotarea Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu cu echipamente și materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale”, finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Pilonul V: Sănătate și reziliență instituțională, Componenta: 12. Sănătate, Investiția: I2. Dezvoltarea infrastructurii spitalicești publice, Investiția specifică: I2.4. Echipamente și materiale destinate reducerii riscului de infecții nosocomiale. 

Proiectul se implementează în baza Contractului de finanțare nr. 1139/26/NOSO din 27.12.2023 semnat între Ministerul Sănătății, în calitate de coordonator de reforme și investiții pentru Planul Național de Redresare și Reziliență și Unitatea Administrativ Teritorială a Județului Gorj, în calitate de Beneficiar.

Obiectivul general al proiectului visează adaptarea infrastructurii existente a Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, prin dotarea cu echipamente pentru reducerea infecțiilor asociate asistenței medicale (IAAM). 

În data de 09.01.2025, au fost achiziționate produsele ce vor fi repartizate Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu – locația Laboratorul de analize medicale din strada A.I. Cuza, nr. 1, respectiv:

  • frigider cu congelator 5 bucăți, având o valoare totală de 82.950,00 lei fără TVA, furnizat în baza contractului nr. 22502 din 21.11.2024, încheiat între Consiliul Județean Gorj și furnizorul declarat câștigător;
  • frigider pentru tulpini de referință 1 bucată, având o valoare de 11.900,00 lei fără TVA, furnizat în baza contractului nr. 22503 din 21.11.2024, încheiat între Consiliul Județean Gorj și furnizorul declarat câștigător;
  • congelator– 1 bucată, având o valoare de 16.800,00 lei fără TVA, furnizat în baza contractului nr. 22504 din 21.11.2024, încheiat între Consiliul Județean Gorj și furnizorul declarat câștigător;

Echipamentele achiziționate sunt destinate dotării Spitalului Județean de Urgență Târgu Jiu la nivelul standardelor internaționale, în sensul prevenirii infecțiilor asociate asistenței medicale prin investiții în infrastructura Spitalului Județean de Urgență Târgu-Jiu, în controlul microbiologic al aerului din secțiile și compartimentele spitalului prin instalații specifice de aer condiționat, instalații de dezinfectare a personalului medical, precum și echipamente de decontaminare a mediului și pentru sterilizare, investiții ce vor conduce pe termen lung, la consolidarea sistemului de sănătate județean și la reducerea impactului major pe care îl are circulația germenilor multirezistenți la antibiotice. 

Serviciile medicale de calitate au reprezentat, permanent, o prioritate pentru Consiliul Județean Gorj. Astfel, autoritatea publică județeană și-a orientat eforturile pentru achiziționarea de aparatură medicală de ultimă generație pentru unitatea sanitară.

Sari la conținut