CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ
Nr. 16576/06.09.2024
ANUNŢ
privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice de execuție vacante
Concursul se organizează în conformitate cu prevederile art. VII alin. (1) lit. b), alin. (2) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, precum și cu prevederile art. VII alin. (7) și art. XI din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Informații privind desfășurarea concursului:
I. Autoritatea publică organizatoare a concursului: Consiliul Județean Gorj.
II. Funcția publică pentru care se organizează concursul: consilier, clasa I, gradul profesional debutant la Compartimentul evidență primară și gestiune bunuri, Serviciul financiar-contabilitate și protocol, Direcția buget, finanțe, monitorizare servicii comunitare de utilități publice, proiecte și programe naționale din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Gorj, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore pe zi, 40 de ore pe săptămână.
III. Data, ora şi locul desfăşurării probei scrise: 09 octombrie 2024, ora 1300, la sediul Consiliului Județean Gorj din municipiul Târgu Jiu, strada Victoriei nr. 4.
IV. Condițiile de participare la concursul de recrutare prevăzute la art. 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, sunt:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice – nu este cazul;
g1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător – nu este cazul;
g2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie – nu este cazul;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Studii de specialitate:
Studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental științe inginerești.
V. Perioada și modalitatea de înscriere la concurs:
Dosarele de concurs se depun la sediul Consiliului Județean Gorj din str. Victoriei, nr. 4, municipiul Târgu-Jiu, județul Gorj, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului privind organizarea concursului de recrutare pe pagina de internet a instituției, respectiv în perioada 06.09.2024-25.09.2024.
Perioadă verificare eligibilitate candidați: în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
VI. Bibliografia și tematica de specialitate
- Constituția României, republicată,
cu tematica: Principiile generale, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale, autoritățile publice, economia şi finanţele publice, Curtea Constituţională, revizuirea Constituţiei, astfel cum sunt reglementate de Constituția României, republicată (r1);
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
PARTEA I – Dispoziţii generale;
PARTEA a II – a – Administrația publică centrală;
- TITLUL I – Guvernul;
- TITLUL II – Administrația publică centrală de specialitate;
PARTEA a IV- a – Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate;
- TITLUL I – Prefectul și subprefectul;
PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice:
- TITLUL I – Dispoziţii generale;
- TITLUL II – Statutul funcţionarilor publici,
cu tematica: Dispozițiile generale; Administrația publică centrală; Guvernul; Administrația publică centrală de specialitate; Prefectul, instituția prefectului și serviciile publice deconcentrate; Prefectul și subprefectul; Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice prevăzute de partea I, partea a II-a, titlul I şi titlul II, partea a IV-a, titlul I şi partea a VI-a, titlul I şi titlul II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
- Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată (r3), cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica: Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați;
- Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
cu tematica: Principiile, cadrul general şi procedurile privind formarea, administrarea, angajarea şi utilizarea fondurilor publice locale, precum şi responsabilităţile autorităţilor administraţiei publice locale şi ale instituţiilor publice implicate în domeniul finanţelor publice locale;
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituțiilor publice, cu modificările ulterioare,
cu tematica: Angajarea gestionarilor, drepturile, obligaţiile şi răspunderea gestionarilor de bunuri materiale, constituirea garanţiei;
- Hotărârea Guvernului nr. 2230/1969 privind gestionarea bunurilor materiale ale organizațiilor socialiste,
cu tematica: Predarea – primirea gestiunii de bunuri materiale, drepturile şi obligaţiile în legătură cu primirea, păstrarea şi eliberarea bunurilor materiale, contravenţiile;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii,
cu tematica: Normele privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările ulterioare,
cu tematica: Normele generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile; Normele specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile.
VII. Atribuțiile postului:
- Gestionează obiectele de inventar/mijloace fixe deținute de Consiliul județean, în bune condiţii, şi în condiţiile legii;
- Asigură aprovizionarea cu obiecte de inventar/mijloace fixe necesare pentru buna funcţionare şi desfăşurare a activităţii aparatului propriu al Consiliului județean, în bune condiţii, în baza aprobării ordonatorului principal de credite şi vizate de controlul financiar preventiv şi în condiţiile legii;
- În baza documentelor justificative, primeşte în gestiune valorile materiale (active fixe, obiecte de inventar), prin recepţionarea cantitativ-valorică, în prezenţa comisiei de recepţie numită prin Dispoziţia Preşedintelui Consiliului Judeţean;
- Întocmeşte necesarul de materiale, piese de schimb, rechizite de birou, etc., pentru buna desfăşurare a activităţii Consiliului Județean şi răspunde de aprovizionarea acestora, cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice, precum şi a normelor legale ce reglementează angajarea, lichidarea şi ordonanţarea la plată a cheltuielilor instituţiilor publice, răspunzând de asigurarea documentelor justificative necesare decontării cheltuielilor astfel angajate;
- Eliberează din magazie obiecte de inventar prin cântărire, măsurare, numărare, în raport cu natura valorilor ce se eliberează şi numai pe bază de documente, în funcţie de solicitările de necesitate ale aparatului propriu al Consiliului județean;
- Înregistrează şi ţine evidenţa la zi, în fişele de magazie, a obiectelor de inventar/mijloacelor fixe intrate şi ieşite, pe baza documentelor de evidenţă primară, pentru activitatea specifică a aparatului propriu al Consiliului județean;
- Operează zilnic, în programul informatic de buget – finanţe – contabilitate, notele de intrare-recepţie a materialelor aprovizionate de către Consiliul judeţean pentru desfăşurarea activităţii Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Centrului Militar Judeţean Gorj şi Structura Teritorială pentru Probleme Speciale Gorj, precum şi bonurile de consum aferente;
- Întocmeşte, în acest sens, balanţe analitice lunare pentru materiale și obiectele de inventar intrate şi date în consum, precum şi alte situaţii şi rapoarte periodice, la solicitarea şefului ierarhic superior şi a ordonatorului principal de credite;
- Lunar face punctajul cu compartimentul financiar-contabilitate, pentru întocmirea balanţei analitice, pentru materialele și obiectele de inventar şi active fixe, a intrărilor, consumurilor şi stocurilor aferente, pentru gestiunea aparatului de specialitate al Consiliului județean, Inspectoratului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Centrului Militar Judeţean Gorj, ATOP, Structura Teritorială pentru Probleme Speciale Gorj;
- Conduce evidenţa tehnico-operativă a obiectelor de inventar/mijloacelor fixe achiziționate de Consiliul judeţean pentru desfăşurarea activităţii aparatului propriu al Consiliului județean, în bune condiţii, cantitativ şi valoric, pe locuri de depozitare sau locuri de folosinţă;
- Asigură controlul gestiunii valorilor materiale în scopul asigurării integrităţii patrimoniului Consiliului judeţean;Întocmeşte referate şi procese-verbale de transfer sau transmitere fără plată a bunurilor materiale solicitate de instituţiile din subordinea Consiliului judeţean, instituţii deconcentrate şi Consilii locale de pe raza judeţului sau alte instituţii publice solicitante, conform normelor legale în vigoare, pe baza aprobării acestor cereri de către ordonatorul principal de credite şi vizele de control financiar preventiv şi juridic;
- Supune aprobării comisiilor de casare bunurile materiale stabilite în baza propunerilor pentru casare ale comisiilor de inventariere sau bunurile cu durata de folosinţă consumată, cu aprobarea ordonatorului principal de credite şi vizate de control financiar preventiv;
- Asigură baza de date necesară efectuării inventarierilor periodice şi anuale, prin furnizarea datelor scriptice, pe locuri de depozitare şi folosinţă, precum şi baza de date necesară realizării casărilor de obiecte de inventar/mijloace fixe;
- Participă la întocmirea Registrului-inventar;
- Asigură prezenţa la comisiile de inventariere, casare, valorificare şi transfer a bunurilor, conform dispoziţiilor emise de Preşedinte sau altor acte administrative emise de Consiliul Judeţean, potrivit legii;
- Propune măsuri cu nevoi reale şi asigură, potrivit atribuţiilor ce-i revin, gestionarea eficientă şi oportună a banilor publici şi patrimoniului autorităţii, în conformitate cu prevederile legale;
- Răspunde de calitatea activităţii desfăşurate, a informaţiilor furnizate şi de corectitudinea analizelor şi datelor asigurate ce derivă din activitatea desfăşurată;
- Răspunde de buna gestionare a bunurilor și valorilor încredințate;
- Urmăreşte şi verifică în permanenţă asigurarea condiţiilor de igienă în spaţiile de lucru, ordine şi curăţenie în magaziile instituţiei sau locuri de depozitare;
- Sesizează conducerea în momentul în care consideră că nu sunt condiţii suficiente de securitate pentru valorile materiale aflate în gestiune;
- Solicită în scris conducerii Consiliului judeţean, asigurarea asistenţei tehnice de specialitate la luarea în primire a unor bunuri pentru care nu posedă cunoştinţele necesare, dacă este cazul;
- Răspunde, împreună cu membrii comisiei de recepţie, de pagubele produse în cazul recepţionării unor materiale degradate;
- Participă la implementarea şi dezvoltarea, prin sisteme, softuri şi programe informatice, a bazei de date a Consiliului Judeţean, îndeplinind activităţi de constituire computerizată a fondului propriu de date statistice din domeniul activităţilor gestionate direct, prin realizarea de activităţi computerizate de centralizare a informaţiilor din domeniul specific de activitate, asigură un sistem informaţional eficient şi rapid, prin generarea de situaţii, rapoarte şi informări rapide, exacte şi calitative din sfera sa de competenţă şi responsabilitate;
- Asigură comunicarea şi transferul de informaţii în sistem electronic, pentru operativitate, satisfacţie şi performanţe calitativ-superioare, rapiditate sporită şi eficienţă crescută a intervenţiilor; contribuie şi participă la îmbunătăţirea calităţii şi frecvenţei schimbului şi bazei de informaţii la nivelul direcţiei şi, implicit, la nivelul instituţiei; asigură realizarea şi respectă circuitul documentelor pentru o rezolvare operativă, fluentă şi eficientă a atribuţiilor ce-i revin;
- Asigură implementarea şi realizarea măsurilor impuse în urma controalelor efectuate de organele abilitate ale statului, la dispoziţia conducerii şi îndeplineşte acţiuni de prevenire pe viitor a unor fapte similare, potrivit măsurilor dispuse de conducere;
- Propune măsuri cu nevoi reale şi asigură, potrivit atribuţiilor ce-i revin, gestionarea eficientă şi oportună a banilor publici şi patrimoniului autorităţii, în conformitate cu prevederile legale;
- Răspunde de prezentarea obiectivă, corectă, fidelă şi fără omisiuni a deficienţelor constatate, a situaţiilor urmărite în acţiunile încredinţate de conducerea instituţiei, în conformitate cu prevederile legale şi normativele în vigoare, precum şi procedurile interne reglementate la nivelul autorităţii; răspunde de prezentarea şi informarea scriptică a inexactităţilor şi erorilor constatate, includerea în conţinutul constatărilor/informărilor/notelor/rapoartelor astfel întocmite a elementelor probante în acest sens şi a propunerilor de măsuri corespunzătoare pentru remediere şi intrarea în normalitate;
- Asigură întocmirea corectă, completă şi la timp a documentelor ce intră în sfera sa de activitate, păstrarea şi evidenţa acestora în mod organizat şi în condiţii corespunzătoare; informează periodic şi ori de câte ori este cazul, conducerea Consiliului Judeţean asupra activităţii desfăşurate, participă la întocmirea referatelor şi rapoartelor de specialitate specifice competenţelor sale profesionale şi domeniului de activitate al direcţiei;
- Se preocupă permanent de îmbunătăţirea abilităţilor şi performanţelor sale profesionale la locul de muncă, de pregătirea şi autoperfecţionarea sa profesională prin studiu individual şi participă la cursuri de instruire/perfecţionare și utilizează în activitatea curentă cunoştinţele dobândite, respectiv competenţele obţinute sau abilităţile dezvoltate şi, după caz, asigură transferul de cunoştinţe;
- Elaborează și actualizează procedurile de lucru la nivelul compartimentului de specialitate, respectiv procedurile de proces/procedurile operaţionale, pentru asigurarea calităţii acestuia, participă la implementarea, dezvoltarea și menținerea sistemului de management integrat, în conformitate cu prevederile OSGG 600/2018 și cerințele standardului ISO 9001:2015; respectă şi îndeplineşte întocmai cerinţele sistemului de management al calităţii la nivelul Consiliului Judeţean, potrivit standardelor de calitate, monitorizează rezultatele obţinute în cadrul structurii de specialitate şi propune îmbunătăţirea proceselor identificate la nivelul instituţiei;
- Colaborează cu celelalte compartimente de specialitate ale Consiliului Judeţean şi instituţiile/serviciile publice subordonate, cu unităţile administrativ-teritoriale de pe raza judeţului, cu alte autorităţi/instituţii şi entităţi, după caz, în rezolvarea sarcinilor de serviciu;
- Semnează acte şi documente din sfera sa de activitate, ce-i intră în competenţă şi responsabilitate, la solicitarea conducerii, participă la perfectarea, implementarea şi finalizarea de acţiuni, contracte, convenţii, protocoale, înţelegeri, acorduri şi orice alte angajamente legale referitoare la activităţi specifice compartimentului în a cărui structură se regăseşte, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a aparatului de specialitate al Consiliului judeţean;
- Asigură periodic informări în domeniile de competenţă şi responsabilitate, raportează problemele deosebite şi dificultăţile întâmpinate, rezolvă corespondenţa primită spre soluţionare, asigură şi-şi însuşeşte sub semnătură proprie redactarea de specialitate, în calitate de iniţiator şi în conformitate cu atribuţiile specifice postului pe care îl ocupă ori alte sarcini repartizate de conducere, documentele, corespondenţa şi lucrările astfel elaborate fiind supuse aprobării/avizării conducerii;
- Efectuează deplasări, participă la diverse întruniri de specialitate, seminarii, conferinţe, simpozioane, vernisaje, evenimente şi manifestări publice în domeniu etc.;
- Utilizează raţional, integral şi cu responsabilitate timpul de lucru şi bunurile instituţiei aflate în folosinţa sa, pentru exercitarea şi îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, în scopul şi interesul autorităţii şi anunţă orice defecţiune a acestora personalului administrativ responsabil;
- Asigură confidenţialitatea informaţiilor şi a documentelor pe care le întocmeşte şi de care ia cunoştinţă, potrivit legii;
- Respectă prevederile legale în vigoare cu privire la activitatea arhivistică a documentelor pe care le gestionează în contextul exercitării funcţiei publice ce o ocupă în organigrama aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean;
- Îşi însuşeşte şi aplică normele/regulile/instrucţiunile de sănătate şi securitate în muncă şi de pază contra incendiilor la locul de muncă în care îşi desfăşoară activitatea; Lucrătorului i se interzice desfășurarea oricărei activități în cazul în care acesta constată o stare de pericol în legătură cu munca sa;
- Asigură şi răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi conştiinciozitate a tuturor lucrărilor, atribuţiilor şi sarcinilor încredinţate prin fişa postului şi care intră în competenţa sa de soluţionare, precum şi dispoziţiilor interne, a hotărârilor Consiliului Judeţean şi a prevederilor legale în vigoare în activitatea ce o desfăşoară în cadrul compartimentului de specialitate din care face parte;
- Respectă programul de lucru şi disciplina muncii la locul de muncă, execută orice alte activităţi dispuse de conducere, în conformitate cu pregătirea sa profesională;
- Adoptă permanent un comportament în măsură să promoveze imaginea şi interesele instituţiei; respectă actele normative şi procedurile interne de lucru, precum şi prevederile legale în vigoare privind funcţia publică, funcţionarul public şi activitatea pe care o desfăşoară şi atribuţiile pe care le exercită în acest sens; participă la programele de instruire, pregătire şi perfecţionare profesională organizate de autoritate;
- Execută, asigură şi răspunde de îndeplinirea activităţilor administrative ce-i revin, cu respectarea prerogativelor de putere publică;
- Răspunde pentru neexecutarea sau executarea defectuoasă a atribuţiilor ce-i revin în competenţă, corespunzător actelor şi faptelor săvârşite, în condiţiile legii;
- Implementează standardele de control intern managerial la nivelul compartimentului conform programului annual de dezvoltare al Sistemului de Control Intern Managerial;
- Răspunde de prelucrarea, colectarea, stocare, păstrarea și asigurarea securității și confidențialității adecvate a datelor cu caracter personal potrivit prevederilor legale în vigoare și a politicilor de securitate și de protejare a datelor cu caracter personal instituite la nivelul CJGJ;
- Sarcinile, responsabilitățile și drepturile nefiind limitative, fișa postului se va completa ori de câte ori este nevoie în funcție de reglementările care apar în legislație;
- Efectuează orice altă activitate necesară bunei funcționări a serviciului la solicitarea conducerii;
- Respectă și aplică normele și regulile de protecție civilă stabilite de autoritățile administrației publice centrale și locale, precum și de conducătorii instituției publice.
VIII. Coordonate de contact pentru înscrierea la etapa de selecție
Adresa de corespondență: Sediul Consiliului Județean Gorj din Municipiul Târgu-Jiu, str. Victoriei nr. 4, et. 2, camera 241, telefon: 0372531241, e-mail: adina.rujan@cjgorj.ro, persoana de contact: Rujan Adina-Teodora, consilier, clasa I, gradul profesional superior la Compartimentul resurse umane, managementul funcției publice, Serviciul resurse umane, managementul unităților sanitare preluate și relații cu publicul din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Gorj.
IX. Conținutul dosarului de concurs:
Dosarul de concurs va conține în mod obligatoriu, documentele prevăzute la art. 94 din anexa nr. 10 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările uletrioare, respectiv:
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz – nu este cazul;
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
g) cazierul judiciar;
h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Documentul prevăzut la lit. g), respectiv cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.