Sari la conținut

Anunț – privind organizarea concursului de promovare în gradul profesional imediat superior al funcţiei publice de execuţie de consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul investiții publice, Direcția tehnică, investiții, infrastructură drumuri publice și transport public județean din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Gorj

CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ

Nr. ­­­­ 7643/ 19.05.2021

ANUNŢ

Consiliul Judeţean Gorj organizează concursul/examenul de promovare în gradul profesional imediat superior al funcţiei publice de execuţie de consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul investiții publice, Direcția tehnică, investiții, infrastructură drumuri publice și transport public județean din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Județean Gorj, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore pe zi, 40 de ore pe săptămână.

Concursul/examenul se organizează în conformitate cu prevederile art. 618 alin. (4) și alin. (22) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.

       1. Data, ora şi locul desfăşurării probei scrise a concursului/examenului

  • 18 iunie 2021, ora 1030, la sediul Consiliului Judeţean Gorj

      2. Condiţii de participare la concurs/examen

Pentru a participa la concursul/examenul de promovare în grad profesional, funcționarul public trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

  1. să aibă cel puțin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
  2. să fi obţinut cel puţin calificativul ,,bine” la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
  3. să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prevăzute de Codul administrativ.

    3. Perioada de depunere a dosarelor de concurs

Dosarele de concurs se depun la sediul Consiliului Judeţean Gorj din str. Victoriei nr. 4, mun. Târgu Jiu, județul Gorj, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului privind organizarea concursului/examenului de promovare pe pagina de internet a instituției, respectiv în perioada 19.05.2021 – 07.06.2021.

   4. Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs

Persoana de contact: Mainerici Delia-Maria, consilier superior la Compartimentul de management al unităților sanitare preluate, monitorizare indicatori, salarizare, Serviciul resurse umane, managementul funcției publice și al unităților sanitare preluate din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Gorj, adresa de corespondență: Municipiul Târgu Jiu, str. Victoriei, nr. 4, et. 2, camera 236, telefon: 037253236, adresă de e-mail: delia.mainerici@cjgorj.ro;

Documentele necesare la dosarul de concurs, bibliografia de concurs, tematica de concurs, precum și atribuțiile stabilite în fișa postului sunt prezentate în Anexele nr. 1- 4 la prezentul anunţ.

Prezentul anunţ este publicat şi pe site-ul Consiliului Judeţean Gorj www.cjgorj.ro (secţiunea Avizier virtual – Anunțuri de concurs).

 

                                                 PREŞEDINTE,                                                                                    SECRETAR GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                COSMIN-MIHAI POPESCU                                                          CRISTINA-ELENA RĂDULEA ZAMFIRESCU

 


 

CONSILIUL JUDEŢEAN GORJ                                                                                                                                                                                          Anexa nr. 1

                                                                                                                                                                                                        la Anunţ nr. 7643/ 19.05.2021

                                                                                                            

DOCUMENTELE NECESARE LA DOSARUL DE CONCURS

 

Pentru concursul/examenul de promovare, dosarul de concurs/examen depus de candidați va conține în mod obligatoriu, următoarele documente, conform prevederilor art. 127 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare:

  1. copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care promovează funcţionarul public;
  2. copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani în care funcționarul public s-a aflat în activitate;
  3. formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările şi completările ulterioare.
  4. adeverință eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situației disciplinare a funcționarului public, în care se menționează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancțiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;

* Copiile de pe actele prevăzute la punctele 1-2 se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

** Formularul de înscriere este pus la dispoziţie candidaţilor de către Consiliul Județean Gorj din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acestuia în format deschis, editabil, în cadrul secțiunii dedicate publicității concursului, precum și la sediul Consiliului Județean Gorj, în locul special amenajat pentru desfășurarea de activități de informare și relații publice, în format letric.

 

                                                PREŞEDINTE,                                                                                    SECRETAR GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                COSMIN-MIHAI POPESCU                                                          CRISTINA-ELENA RĂDULEA ZAMFIRESCU

 


CONSILIUL JUDEȚEAN GORJ                                                                                                                                                                                  Anexa nr. 2

                                                                                                                                                                                la Anunțul nr. 7643/ 19.05.2021

 

BIBLIOGRAFIA

la concursul/examenul de promovare în gradul imediat superior al funcției publice de execuție de consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul investiții publice, Direcția tehnică, investiții, infrastructură drumuri publice și transport public județean

  

  1. Constituția României, republicată (r1);
  2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

PARTEA a VI-a – Statutul funcţionarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administraţia publică şi evidenţa personalului plătit din fonduri publice:

  • TITLUL I – Dispoziţii generale;
  • TITLUL II – Statutul funcţionarilor publici.
  1. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată (r3), cu modificările și completările ulterioare;
  3. Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare;
  4. Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, republicată (r2), cu modificările și completările ulterioare;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului privind recepția construcțiilor, cu modificările și completările ulterioare;
  7. Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului privind verificarea şi expertizarea tehnică a proiectelor, expertizarea tehnică a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, precum şi verificarea calităţii lucrărilor executate, cu modificările și completările ulterioare;
  9. Hotărârea Guvernului nr. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu;
  10. Ordinul ministrului dezvoltării regionale și turismului 1496/2011 pentru aprobarea Procedurii de autorizare a diriginților de șantier, cu modificările și completările ulterioare.

 

                                                 PREŞEDINTE,                                                                                    SECRETAR GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                COSMIN-MIHAI POPESCU                                                          CRISTINA-ELENA RĂDULEA ZAMFIRESCU

 


CONSILIUL JUDEȚEAN GORJ                                                                                                                                                                             Anexa nr. 3

                                                                                                                                                                                 la Anunțul nr. 7643/ 19.05.2021

  

TEMATICA

la concursul/examenul de promovare în gradul imediat superior al funcției publice de execuție de consilier, clasa I, gradul profesional asistent la Serviciul investiții publice, Direcția tehnică, investiții, infrastructură drumuri publice și transport public județean 

  1. Principiile generale, drepturile, libertățile și îndatoririle fundamentale, autoritățile publice, economia şi finanţele publice, Curtea Constituţională, revizuirea Constituţiei, astfel cum sunt reglementate de Constituția României, republicată (r1);
  2. Dispozițiile generale și Statutul funcționarilor publici, prevăzute de Titlul I și Titlul II ale Părții a VI – a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
  4. Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați;
  5. Autorizarea executării lucrărilor de construcții;
  6. Norme metodologice privind autorizarea executării lucrărilor de contrucții;
  7. Calitatea în construcții;
  8. Regulamentul privind recepția construcțiilor;
  9. Documentațiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice. Etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor;
  10. Regulamentul privind verificarea şi expertizarea tehnică a proiectelor, expertizarea tehnică a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, precum şi verificarea calităţii lucrărilor executate;
  11. Categoriile de construcții și amenajări care se supun avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu;
  12. Procedura de autorizare a diriginților de șantier.

                                                 PREŞEDINTE,                                                                                    SECRETAR GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                COSMIN-MIHAI POPESCU                                                          CRISTINA-ELENA RĂDULEA ZAMFIRESCU

 


CONSILIUL JUDEȚEAN GORJ                                                                                                                                                                                   Anexa nr. 4

                                                                                                                                                                                la Anunțul nr. 7643/ 19.05.2021

 

      C. Atribuţiile postului:

  1. Participă la estimarea necesarului de fonduri și propune, prin bugetul propriu al județului și programele de investiții și achiziții publice, achiziționarea și realizarea de servicii și lucrări publice de interes județean, reprezentând cheltuieli curente sau de capital, respectiv cheltuieli de întreținere și reparații curente sau cheltuieli de capital ce constau în reabilitări, consolidări și modernizări la construcțiile aflate în proprietatea Județului Gorj, precum și orice alte cheltuieli curente și de investiții la bunurile din patrimoniul public și privat, inclusiv a celor din administrarea unor instituții publice;
  2. Propune defalcarea trimestrială a necesarului anual sau multianual de fonduri pentru realizarea de servicii și lucrări publice de interes județean, potrivit dimensiunii necesarului de finanțare și gradului de suportabilitate din veniturile componente ale bugetului ori programele cu finanțare nerambursabilă;
  3. Propune actualizarea valorică și fizică a obiectivelor începute, precum și suplimentarea necesarului de fonduri pentru finalizare, prin rectificări bugetare, inclusiv modificarea, în consecință, a programelor de achiziții și de investiții;
  4. Asigură condițiile tehnice și de autorizare necesare începerii și realizării serviciilor și lucrărilor publice cuprinse în programele anuale curente și de investiții și în planurile de achiziții, privind pregătirea documentațiilor tehnice, obținerea de acorduri, avize și autorizații, după caz, aprobarea indicatorilor tehnico-economici, emiterea ordinelor de începere a lucrărilor, predarea amplasamentelor pe perioada execuției, asigurarea asistenței tehnice de specialitate, dirigentarea lucrărilor etc.;
  5. Asigură, urmărește, controlează și răspunde de realizarea obiectivelor propuse prin planul anual de achiziții și programul de investiții publice, precum și a lucrărilor de întreținere și reparații curente prioritizate prin bugetul propriu de venituri și cheltuieli; periodic, informează directorul executive adjunct și conducerea Consiliului Județean asupra modului de derulare al acestora și eventualele disfuncționalități ori întreruperi generate de modul defectuos de realizare a serviciilor și lucrărilor publice de interes județean, de nerespectarea termenelor de execuție sau a altor clauze contractuale, de eventuale nereguli ori abateri de la normativele tehnice în vigoare, de situații cauzate ca urmare a unor fenomene naturale etc.;
  6. Asigură, urmărește și răspunde de executarea contractelor de achiziții publice, propuse și inițiate prin grija acestui serviciu de specialitate, potrivit caietelor de sarcini și ofertelor desemnate câștigătoare, asigurând, totodată verificarea cantităților și calității lucrărilor executate, corespunzător documentației tehnico-economice, prin personal calificat și operatori economici de specialitate, pe tot parcursul duratei contractate și până la recepția finală;
  7. Asigură, în conformitate cu prevederile legale incidente, și răspunde, după caz, de îndeplinirea atribuțiilor ce decurg din calitatea de diriginte de șantier; efectuează verificarea tehnică și măsurătorile de specialitate, confirmă situațiile de plată pentru cantitățile real executate, conform caietelor de sarcini și ofertelor; asigură respectarea întocmai a contractelor de execuție și a documentelor acestora, asigură, în temeiul legii, activitățile și operațiunile de recepționare parțială, la terminarea lucrărilor și finală;
  8. Colaborează cu celelalte compartimente de specialitate în vederea confirmării situațiilor parțiale și finale de lucrări și decontării acestora, în baza documentelor justificative prezentate la plată;
  9. Exercită atribuțiile de beneficiar pentru obiectivele de investiții aflate în responsabilitatea serviciului, de la lansarea temei de proiectare și până la recepționarea acestora;
  10. Pe tot parcursul anului și în colaborare cu compartimentele de specialitate verifică, urmărește și asigură îndeplinirea activităților privind realizarea obiectivelor ce vizează administrarea, întreținerea și exploatarea patrimoniului public și privat al Județului Gorj, aprobate prin bugetul propriu al județului, programele anuale de achiziții și investiții publice, implementate în condiții de eficiență și calitate, corespunzător destinațiilor și cerințelor tehnice, sociale sau de altă natură, în scopul asigurării protejării patrimoniului;
  11. Asigură organizarea, coordonarea și operativitatea intervențiilor necesare în scopul eliminării situațiilor care generează proasta execuție sau nerespectarea prevederilor contractului și a termenelor de execuție, a erorilor, omisiunilor, avariilor, restricțiilor sau a altor situații provocate de calamități etc.;
  12. Urmărește și controlează permanent respectarea tehnologiilor de execuție, în conformitate cu reglementările și normativele tehnice în vigoare; solicită efectuarea de încercări de laborator și probe suplimentare, atunci când situația din teren o impune și verifică rezultatele obținute; în cazul constatării unor abateri de la caietul de sarcini, dispune întreruperea execuției lucrărilor și informează directorul executiv adjunct și conducerea instituției;
  13. Elaborează, după caz, documentații tehnice pentru efectuarea lucrărilor de reparații curente la clădirile aflate în proprietatea și administrarea Județului Gorj;
  14. Sprijină, acordă asistența și îndrumarea de specialitate unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului Gorj, pentru realizarea programelor de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate, construcții de locuințe/sau alte lucrări sociale, precum și în implementarea altor programe naționale sau europene cu finanțare nerambursabilă; îndeplinește, potrivit legii, atribuțiile ce revin Consiliului Județean în implemenarea acestor programe;
  15. Constată și sesizează problemele apărute sau semnalate de organele de control, de proiectanți, diriginți de șantier autorizați, constructori sau beneficiari direcți, în realizarea serviciilor și lucrărilor publice de interes județean, pe care le prezintă conducerii instituției, cu propuneri și măsuri de soluționare; analizează și propune conducerii Consiliului Județean, măsurile identificate în vederea soluționării disfuncționalităților, a neconformităților, a defectelor apărute pe parcursul execuției serviciilor și lucrărilor, precum și a deficiențelor de proiectare; asigură realizarea măsurilor impuse în urma controalelor efectuate de organele abilitate de lege;
  16. Verifică și urmărește modul de folosire al bunurilor imobile, starea fizică a clădirilor și acordă utilizatorilor asistență tehnică, sprijin sau îndrumare de specialitate, cu privire la necesarul de lucrări pentru întreținerea, repararea, reabilitarea sau modernizarea acestora;
  17. Elaborează, în domeniul specific de activitate, rapoarte de specialitate și sprijină inițiatorii la întocmirea și fundamentarea proiectelor de hotărâre și a expunerilor de motive, ce urmează a fi supuse aprobării Consiliului Județean Gorj; astfel, întocmește rapoarte de specialitate și supune aprobării Consiliului Județean, documentațiile tehnico-economice pentru lucrările publice de interes județean, înainte de demararea procedurilor de execuție;
  18. Întocmește documentația prealabilă inițierii procedurilor de achiziții publice, elaborează caietele de sarcini și colaborează la întocmirea documentațiilor de atribuire a contractelor de achiziții servicii și lucrări publice de interes județean; întocmește teme de proiectare pentru obiectivele propuse, precum și, după caz, documentații tehnice pentru lucrările de reparații curente la bunurile și clădirile din patrimoniul și administrarea Județului Gorj, asigurând elaborarea de devize estimative pentru stabilirea necesarului cât mai real de fonduri;
  19. Colaborează cu celelalte compartimente, la depunerea studiilor și proiectelor tehnice depuse la autoritățile de management pentru programe comunitare sau naționale, în scopul accesării fondurilor nerambursabile;
  20. Organizează și asigură condițiile de efectuare a recepției lucrărilor realizate, corespunzător prevederilor legale  în vigoare;
  21. Participă ca membru în comisiile de evaluare/negociere/analiză a ofertelor prezentate în vederea atribuirii de contracte de achiziții publice, participă ca membru în comisiile de verificare/recepție a serviciilor și lucrărilor de investiții publice, potrivit Dispozițiilor Președintelui Consiliului Județean și execută atribuțiile prevăzute de lege;
  22. Colaborează cu Inspectoratul de Stat în Construcții pentru participarea la fazele determinante ale lucrărilor de interes public și la recepționarea acestora;
  23. Asigură comunicarea și transmiterea, către compartimentele de specialitate, a proceselor verbale de recepție a serviciilor, precum și a proceselor verbale de recepție la terminarea lucrărilor și a proceselor verbale de recepție finală a acestora, pentru obiectivele cuprinse în planurile anuale de achiziții și programele proprii de investiții, în vederea înregistrării acestora în inventarele și evidențele financiar-contabile ale instituției;
  24. Sesizează conducerea și organele abilitate în cazul apariției unor accidente tehnice sau respingerii unor recepții la terminarea lucrărilor datorită unor defecte de calitate;
  25. Asigură păstrarea și completarea cărții tehnice a construcției pe toată durata de existență a construcției;
  26. Asigură și actualizează baza de date referitoare la realizarea serviciilor și lucrărilor publice de interes județean (inclusiv alimentare cu apă, canalizare și epurare apelor uzate la sate etc.);
  27. Asigură urmărirea comportării în timp a lucrărilor, propune și asigură executarea de măsuri în vederea efectuării la timp a lucrărilor de întreținere și reparații, prevăzute în cartea tehnică a construcției și rezultate din activitatea de urmărire a comportării în timp a construcțiilor;
  28. Urmărește comportarea lucrărilor executate în perioada de garanție și sesizează asupra problemelor semnalate;
  29. Participă ca membru în comisiile de predare sau preluare a bunurilor din sau în patrimonial Județului Gorj;
  30. Participă, ca membru în cadrul comisiilor constituite prin Dispozițiile Președintelui Consiliului Județean, la    evaluarea sau reevaluarea patrimoniului Județului Gorj, în condițiile și prevederile legii;
  31. Participă și îndeplinește, în cadrul unităților de implementare a proiectelor finanțate din fonduri nerambursabile, atribuțiile stabilite prin Dispozițiile Președintelui Consiliului Județean, în conformitate cu prevederile legii;
  32. Participă la elaborarea de studii și analize care să stea la baza fundamentării deciziilor privind investițiile publice;
  33. Asigură întocmirea de rapoarte, situații statistice, informări, note de constatare sau note de fundamentare solicitate de conducerea Consiliului Județean, autoritățile publice centrale și alte entități abilitate, după caz;
  34. Ca urmare a sesizărilor și reclamațiilor, se deplasează la fața locului, întocmește note de constatare și propune soluții și măsuri de remediere, urmărind realizarea acestora;
  35. Asigură participarea la grupurile și întâlnirile de lucru, organizate în domeniile din sfera atribuțiilor de care răspunde;
  36. La cerere, acordă sprijin, asistență și îndrumare de specialitate, instituțiilor publice subordonate Consiliului Județean și unităților administrativ-teritoriale de pe raza județului în realizarea investițiilor publice;
  37. Urmărește și asigură respectarea legislației în vigoare în îndeplinirea sarcinilor și colaborează cu toate compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Județean, cu instituțiile subordonate acestuia și unitățile administrativ-teritoriale de pe raza județului în realizarea operativă, eficientă și potrivit prevederilor și termenelor legale, a atribuțiilor sale;
  38. Asigură aplicarea prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, în relația dintre autoritatea publică tutelară și întreprinderile publice, corespunzător obligațiilor legale ce revin acestor entități publice;
  39. Cu privire la activitatea de securitate şi sănătate în muncă:
  40. respectă prevederile legale în vigoare cu privire la activitatea de securitate şi sănătate în muncă, precum și regulile de protecţia muncii;
  41. îşi însuşeşte şi aplică normele/regulile/instrucţiunile de sănătate şi securitate în muncă şi de pază contra incendiilor la locul de muncă în care îşi desfăşoară activitatea, respectă interdicţia de a desfăşura orice activităţi în cazul în care constată o stare de pericol în legătură cu munca sa;
  42. răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţii proprii în deplină siguranţă, prin aplicarea regulilor de sănătate şi securitatea muncii şi de pază contra incendiilor;
  43. menţine curăţenia la locul de muncă şi pune în siguranţă documentele de serviciu la terminarea programului de lucru;
  44. Respectă programul de lucru şi disciplina muncii la locul de muncă;
  45. Adoptă permanent un comportament în măsură să promoveze imaginea şi interesele instituţiei;
  46. Selectează documentele create, le îndosariază, şi asigură predarea acestora la arhiva Consiliului Județean Gorj, întocmind inventare şi procese verbale de predare-primire, conform normelor de arhivare în vigoare;
  47. Implementează şi îmbunătăţeşte continuu Sistemul de management al calităţii, în conformitate cu SR EN ISO 9001:2008 şi aplică fără nicio derogare prevederile documentelor Sistemului de management al calităţii şi se preocupă de creşterea gradului de satisfacţie al cetăţenilor care beneficiază de serviciile Consiliului în muncă şi de pază contra incendiilor la locul de muncă în care îşi desfăşoară activitatea;
  48. Răspunde de realizarea tuturor lucrărilor, atribuțiilor şi sarcinilor menționate mai sus, precum şi a altor sarcini stabilite de superiorii ierarhici, conform pregătirii profesionale şi competențelor dobândite.

                                                   PREŞEDINTE,                                                                                    SECRETAR GENERAL AL JUDEȚULUI,

                                                   COSMIN-MIHAI POPESCU                                                          CRISTINA-ELENA RĂDULEA ZAMFIRESCU

Sari la conținut